Емисија „Да можда не” на оцени програмског савета РТС?

Поделите:

Председник Програмског савета РТС-а Миливоје Павловић писмом је од главног и одговорног уредника РТС Ненада Љ. Стефановића затражио анализу емисије „Да можда не”, која је, по његовој оцени, узнемирила јавност.

Павловић сматра да су посредством емисије која је била посвећена пресуди Хашког трибунала ратним лидерима босанских Хрвата и Хрватској, стављене у оптицај пред милионским гледалиштем неистине о узроцима разбијања Југославије, улози Србије и више пута поновљена фраза о агресији Србије на Словенију, Хрватску, БиХ, а повод је била пресуда у којој се говори о агресији Хрватске, а не о агресији Србије.

Он је за Танјуг поновио да емисија, ауторке Оливере Ковачевић, „битно одудара од уређивачких стандарда, којима треба да се руководи јавни медијски сервис” .

„Дебата на веома деликатну и озбиљну тему недопустиво је слабо припремљена и лоше вођена, каже, те као таква не доприноси одговорном и непристрасном информисању грађана о догађајима из блиске прошлости”.

На питање Танјуга у чему емисија одудара од професионалних стандарда, Павловић објашњава да је јавност састављена од различитих људи, да можда има и оних којима се допала емисија, али и да није добро припремљена и вођена:

„Да није добар избор гостију, да се прича окренула из расправе о пресуди Хашког трибунала којом је утврђена одговорност хрватске државе и хрватских војних и политичких чиналаца и да је у пресуди написано да је Хрватска извршила агресију на БиХ, нарочито у свом другом делу, у расправу о одговорности Србије и више пута је поновљено у емисији оно што у пресуди не пише, а то је да је Србија извршила агресију и онда се све претворило у разговор о српској одговорности”.

Сматрам да нису добро изабрани саговорници, да нису обављене припреме и да емисија није добро вођена, објаснио је Павловић.

Наводи да о најсложенијим питањима из наше новије прошлости, и не само новије… треба да се разговара, „али треба да говоре компетентни људи”.

Како додаје, емисија је требало да се припреми мало боље, да се води мало боље, и указује да се у тој емисији чуо низ неоснованих оцена, да је имала чудан ток…

„Ту су се укључењем једног саговорника из Сарајева вређали неки људи у студију, посебно Мирослав Лазански, за кога је учесник разговора из Сарајева више пута рекао да прича глупости, а није причао глупости, да је било међусобног вређања и да такав ријалити не треба РТС-у нарочито кад су на дневном реду у ударном термину тако озбиљне теме”.

Ауторка емисије Оливера Ковачевић рекла је за Танјуг да је у медијима „приметила да се Миливоје Павловић „узнемирио”, али да није разумела шта је проблем са њеном емисијом.

„Он је уочио да се у емисији говорило о одговорности Србије, а не Хрватске и да је то необјективна интерпретација”, додаје Ковачевић и пита „Шта је проблем са емисијом Да Можда Не за Миливоја Павловића”.

„Ако је тема емисије – последње пресуде Хашког трибунала – Случај Младић и Прлић, зашто је проблем да се говори о одговорности Србије? Ваљда нас то више занима? Не бих да нагађам шта је конкретно необјективно било у емисији, али нисам у дилеми који новинарски кодекс и стандард РТС-а да применим. Сигурно не онај из 1991-94. када је господин Павловић био министар информисања, али ни онај из 1995. када је био директор Радио Београда, а неки његови новинари, после „Олује” сачекивали српске избеглице из Хрватске са питањем „којим добром”, поручила је Ковачевић.

Она истиче и да је „данашња Србија боља” и подвлачи да Програмски савет РТС има право да разматра, даје препоруке и предлоге, али не и да уређује емисије уз оцену да напад на емисију сматра непримереним притиском на слободу говора и новинарство.

Павловић, међутим, сматра и да су „у тој емисије умножене и стављене у оптицај пред милионским гледалиштем неке крупне неистине о узроцима разбијања Југославије, о улози Србије и више пута је поновљена фраза о агресији Србије на Словенију, Хрватску, БиХ, а повод је била пресуда у којој се говори о агресији Хрватске, а не о агресији Србије”.

Како је навео, у студио је „доведена екипа” од које се по природи ствари није могло извући више.

„У томе видим одговорност уредника, водитеља, па и главног уредника”, каже председник Програмског савета РТС.

„То још није никаква целовита оцена. Ми ћемо доћи до те оцене када добијемо извештај и када сагледамо целину ствари, када се састане Програмски савет и чујемо друга мишљења. Ја сам изнео неколико својих кратких гледалачких оцена”, указао је и додао да нема никаквих разлога да се нешто унапред закључује.

„Ових неколико опаски су моје оцене, као гледаоца, погледаћу емисију још једном и чекам одговор уредника РТС и мишљење чланова Савета”, додао је и поручио да нема ништа необицнцо да се Савет о томе изјасни.

„Савет и постоји да би у име јавности оцењивао и вредновао учинак радио-телевизијске продукције у целини, па и појединих крупнијих производа. Ту ништа није необично”, закључио је Павловић, који је прецизирао да је писмо послао у петак и да тек чека одговор, а потом ће, каже, сазвати седницу Програмског савета и они ће доћи до неке целовите оцене.

Танјуг

Поделите:
3 replies
  1. Lune
    Lune says:

    Hm,hmm..neka,dogadjanja,ne mogu biti vezana za Srbiju,jer je u pitanju,drska,ne formalna grupa gradjana, poslala,Tomislava Karadjordjevica, u ,tada RSK,koji je,izustio,pred Marticem,Nikanorom,nisam siguran,grupom boraca…“ oslobodite se,i ja cu,doci da vam budem kralj“..mozda tu,ima neke odgovornosti,Jovice Stanisica,sto nije sprecio “ neformalnu grupu gradjana „, da nudi svoje “ dobre usluge“, na prostorima,van vostale Serbije,po RS,odakle ga je dr Dabic,proterao,a on presao u RSK..itd.. iz,danasbpnjeg ugla, odgovornos,je presla “ i opstala“ u vidu “ tzv krunskog saveta“..koji “ cinodejstvuje’ i razglibava Republiku Srbiju…“ puzeci i guzeci,drustveno politicki,ustavni sustav“, ne ometano,kao u napred opisanim putesestvijima.

    Одговори

Оставите коментар

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *