Економија: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И ОКРЕНУТИ КРИЗУ У СВОЈУ КОРИСТ Постављено 01.01.2009
Тема:
ОДГОВОР НА ЕКОНОМСКУ КРИЗУ БЕЗ ПРЕСЕДАНА: НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И ОКРЕНУТИ КРИЗУ У СВОЈУ КОРИСТ Александар Павић
Када је 1815. Наполеон Бонапарта, бежећи из свог првог изганства на острву Елба, искрцао на југу Француске и кренуо ка Паризу практично сам, неке од новина окупираног Париза које су пратиле тај невероватни поход прилагођавале су своје извештавање како се бивши император ближио престоници. Тако се, непосредно после искрцавања, 10. марта, у једним новинама могао видети наслов: „Корзиканска неман се управо искрцала“. Када је већ почео да скупља присталице и када су први војници положили оружје пред својим бившим командантом и прикључили му се у његовом маршу, следећи наслов је већ био нешто блажи „Тиранин је управо прошао кроз Лион.“ Како се, пак, тада већ повелика маса приближавала престоници, наслови су се ублажавали а поштовање повећавало: „Узурпатор виђен на 250 километара од Париза,“ па затим: „Бонапарта корача, али никад неће стићи у Париз,“ следећег дана: „Наполеон ће сутра бити испод наших градских зидина,“ али већ следећег дана: „Император је стигао у Фонтенбло.“ Напокон, последњи наслов у париском Монитер Универсал, од 22. марта, 1815. гласио је: „Његово империјално и краљевско величанство јуче је ушао у свој замак у Туилерију окружен својим верним поданицима.“
Дакле, што је бивши цар био ближи и успешнији, то су сумње у његов успех биле све мање а исказано поштовање све веће, док се није претворило у клањање, тј. тадашњу верзију „суочавања са реалношћу“.
Све је то налик на начин на који су сви „званични економисти“ у Србији – а и већина њих у свету – гледали на помаљајућу светску економску кризу током последњих шест месеци. Од неверице и презира према чак и могућности да непревазиђени и ненадмашни Запад падне у неку озбиљнију економску кризу, каква је изражавана још крајем лета 2008, до првих назнака благе нелагодности на вести о првим берзанским краховима у Њујорку, Лондону, Франкфурту, итд. до упозорења да ће „можда“ криза помало „окрзнути“ Србију, па признања да „нас криза ипак неће заобићи“, и све до садашњих категоричких изјава да ће криза сигурно доћи, да ће 2009. година бити „тешка“, итд. Дакле, како је „реалност“ постајала све ближа, тако је она изазивала све веће (страхо)поштовање.
Међутим, то што нико од „званичних“ економиста у Србији – дакле, оних који су непрестано у медијима, који се питају за мишљење и који народу „тумаче“ економска дешавања – није предвидео кризу која је на помолу неће исте спречити да сада мудрују о томе „шта да се ради“, и да дају разне „савете“ што држави што грађанима о томе „како преживети“, итд. Поставља се, међутим, оправдано питање: ако нису били у стању да предвиде, чак и када је већ почињала, кризу коју сада и Нобеловци означавају као кризу бар једнаку Великој депресији из 1930-их, какав је њихов кредибилитет сада и да ли их уопште треба слушати? То јест, да ли оно што сада причају и предвиђају има икакву вредност или корист?
Што се тиче кредибилитета, наравно да би он требало да буде раван нули. Но, то неће спречити садашње (не)слободне медије у Србији да их и даље питају за мишљење и позивају у „озбиљне“ емисије у којима ће они, озбиљних, значајно смркнутих фаца, објашњавати народу и држави шта им се дешава, шта их чека и, најважније, „шта треба да раде“ (већ се, на пример, на РТС-у појавио родоначелник пљачкашке приватизације у Србији, Александар Влаховић, да објасни народу којег је његово „приватизовање“ послало на улицу како треба да „штеди“). А на питање зашто је то тако, одговор је читаоцима јасан: зато што су и „званични“ економисти, и медији и власт део истог естаблишмента. Они су ту да подупиру једни друге, да себе кроз стотине уста тумаче на суштински исти начин, да се случајно нешто суштински у Србији не би променило.
Наравно, није све унапред смишљено и упаковано у некакву компактну, генијалну „заверу“. Чињеница је да је данашњи српски политичко-медијско-академски естаблишмент до недавно био некритички заљубљен у све западно, до тачке идолопоклонства, и да би чак и сама помисао да Запад није свемоћан изазвала озбиљне поремећаје, можда чак и трауме у крхким психама његових представника. Није случајно једна од 10 Божијих заповести: Не гради себи идоле.
Но, чињеница је и то да би прошлог лета, док се данашња неприродна владајућа коалиција у Србији договарала, уговарала и диктирала, било политички контрапродуктивно говорити о некаквој надолазећој економској кризи. Јер, онда се не би могла давати ни нереална обећања свима којима су дата, нити би се све уклопило у лажну еуфорију око наших „још бржих интеграција“, око стопа раста од 8 па чак и више посто. Наравно, то се не би уклопило ни у другу „процену вредности“ НИС-а, рађену од стране српског огранка америчке ревизорске куће Дилоит енд Туш, којом се покушала осујетити продаја НИС-а руском Гаспромњефту а које је, узгред, пореске обвезника коштала око пола милиона евра.
Дакле, како улазимо у предвиђено „тешку“ 2009, можемо очекивати да ће „економски експерти“ који се буду оглашавали преко српских медија наставити да каскају иза догађаја, да ће каснити за трендовима, и да ће углавном „предвиђати“ ствари тек након што се буду дешавале. Делом из (још увек неумрлог) идолопоклонства према Западу, делом из незнања а делом у циљу помагања властима да смире или бар контролишу ситуацију. Ово последње се већ увелико практикује сваки пут када неки економски „стручњак“ изађе и каже нешто попут „ко је могао да очекује овакву кризу“, „криза је све изненадила“, итд. – тиме стављајући до знања да се садашња власт не може кривити ама баш ни за шта што се дешава (откази) или што ће се тек дешавати (демонстрације, штрајкови, социјални немири).
Но, у свему томе треба задржати хладну главу и покушати разабрати шта се иза брега ваља и како се према свему томе поставити.
Дакле, садашња већинска прича наших економских „стручњака“, у тандему са припадницима владајуће коалиције гласи отприлике овако: криза ће бити тежа, мада ћемо и даље имати раст од неких 3 посто, а сада треба да сачувамо радна места и припремимо се за крај рецесије и опоравак светске привреде можда већ у другој половини 2009. а најкасније током 2010.
По тој поставци, битно је 1) „очувати радна места“, што је председник Србије Борис Тадић означио као приоритет економске политике за 2009. 2) „стегнути каиш“ и стрпити се док поново не дођу боља времена, тј. док све не буде опет кренуло тамо где је и стало у јесен 2008.
Овај приступ би можда имао смисла када би постојале основе за веровање да ће светска рецесија/депресија/економски крах збиља трајати свега годину-две дана и да ће се онда све вратити на старо. Међутим, тако не мисле многи водећи економисти света, од Нобеловаца Стиглица и Кругмана па до Нуриела Рубинија са Универзитета у Њујорку, који је „пуцање економског мехура“ најављивао још 2006. године, и многих нама и широј западној јавности незнаних економских аналитичара, који предвиђају кризу „већу и дубљу“ од оне из 1930-их, у трајању од три, четири па и десет година. Један од њих, Џералд Целенте, директор америчког Института за изучавање трендова, човек који је предвидео пад америчке берзе од 1987, крах Совјетског Савеза од 1990, азијску економску кризу из 1997, пад руске привреде 1998, пуцање интернет балона 2000, рецесију 2001 и 2007, и крах 2008, предвиђа „тотални колапс привреде“ 2009. и „највећу депресију икад“.
Ако је тако, а аутор ових редова се са таквим оценама слаже, онда је јасно и да домаћи економски „стручњаци“ (изнова) греше, а и да ће економска политика садашње владајуће коалиције бити погрешно постављена, тј. да ће новац бити дат на погрешне ствари и да ће бити изгубљено драгоцено време како би се сачували ситни лични или уско-партијски интереси на штету општих.
Треба имати на уму и то да криза најављених размера са собом неизбежно носи и велике друштвене претумбације, и на националним и на светским нивоима. Нереди у Грчкој су већ прва назнака онога што тек долази. Као и већ операционализовани планови да се регуларне јединице америчке војске (Прва борбена бригада 3. Пешадијске дивизије, под командом новоосноване Северне команде, тзв. NorthCom) полако размештају по градовима широм САД у 2009, што је први пут у 130 година, тј, од периода након Грађанског рата, да се војска размешта на територији САД. С тим у вези, у америчке медије су већ пуштене информације да ће те снаге бити коришћене и за „сузбијање грађанских нереда“ услед погоршане економско-друштвене ситуације. Затим, у Кини је већ неколико милиона људи скоро преко ноћи остало без посла, а скоро 100.000 фабрика које су производиле робу за извоз угашено је само током 2008, а у неколико градова већ су избили немири. Кини је потребан годишњи раст од бар 7 посто само да би запослила нови прилив радне снаге, и кинеске власти су свесне да економска криза носи и темпирану друштвену бомбу са собом, па се и у том смислу спремају за могуће нереде, у исто време настојећи да повећају домаћу тражњу како би се надокнадио велики пад потражње са западних тржишта, на првом месту америчког.
Не заборавимо да се велика економска криза 1930-их година завршила великим светским ратом, најразорнијим у људској повести. А већ сада је очигледно да садашња владајућа коалиција у Србији нема ни најмању намеру да се припрема за кризу ширих размера. Опет, што из незнања, што из демагогије а што из разлога што би то захтевало задирање у саму суштину система који их сада и одржава на власти. Тако ће се, по свој прилици, „једнострано“ примењивати привремени трговински споразум са ЕУ, који ем што лишава државни буџет неколико стотина милиона евра у царинским приходима, ем додатно отвара српско тржиште конкуренцији из далеко боље-стојећих (а и заштићенијих) привреда. А све зарад искључиво три ствари: 1) да би увознички лоби могао да исцеди још коју стотину милиона евра из џепова домаћих потрошача тако што ће цене увозне робе моћи још мало да се спусте, 2) да би „про-европске“ снаге имале неки „резултат“ у погледу „евро-интеграција“ с којим би могли да машу пред својим бирачима и широј јавности уопште, и 3) да би они који су дали обећања одређеним западним факторима ради доласка и/или опстанка на власти могли да их и испуне и не дођу у сиуацију у којој су се нашли претходници који су покушали да западним „пријатељима“ окрену леђа.
Исто тако, трошиће се новац на „очување радних места“ која ће се, по свој прилици, заувек угасити; даваће се нереална обећања синдикатима, па чак можда и повећавати одређене плате, без обзира што буџет то неће бити у стању да издржи; ребалансираће се буџет већ у првој половини године због нереалних пројекција везаних за очекивани привредни раст и очекиване приливе у државну касу од пореза, дажбина, и итд.; дозволиће се тајкунским финансијерима странака да тихо отпуштају раднике, да исто тако тихо шире своје монополе, да и даље развијају своје увозничке делатности на уштрб домаће производње, па и да продају које предузеће или коју хиљаду хектара плодне земље неком „страном инвеститору“. Све то, и много више ће се радити – док не нестане новца и незадовољство постане исувише велико и народ почне све редовније да излази на улице. А онда је свашта могуће – од распада владајуће коалиције, до покушаја прављења „владе националног јединства“, до нових „инцидената „ на југу земље због којих сви треба да „збијемо редове“ и, разуме се, подржимо садашњу власт, итд. Не искључује се и покушаји увођења ванредног стања, правданог, разуме се, „неочекиваном кризом“.
Осим одржавања позорности, шта би требало урадити? Треба најпре схватити да долази време које се може назвати „променом парадигме“. Урушава се један свет и из његових рушевина помолиће се један нови. Какав ће да буде, око тога се битка тек захуктава – и на глобалном и на националним плановима широм света. А промена, да не би била стихијска и неконтролисана, мора прво да крене из главе. Дакле, потребно је изнова сагледати свет какав је данас, схватити да је и он, упркос Фуукјаминим тврдњама, пролазан, и видети шта може да га замени.
Многи у свету већ неко време схватају да је садашњи глобални економски модел истрошен. И не само истрошен, већ и разоран. Неки то и даље зову капитализмом, мада ни то више није тачно. Јер, ако наступајућа економска криза ишта показује то је да финансије а не производња реалних добара имају примат у данашњем економском свету. Банкари, берзански посредници и шпекуланти су ти који владају данашњим економским светом, Управо су они ти који су и довели до надувавања мехура који је морао да пукне. Управо су они ти који одговор на садашњу економску кризу виде у „јефтинијем новцу“, то јест у томе да централне банке широм света штампају довољно новца да снизе каматне стопе (које су у САД и Јапану већ практично на нули), како би људи и предузећа поново могли да се (додатно) задужују. То што то, по једнима, може довести до хиперинфлације у блиској будућности а, по другима, што то неће имати неког већег утицаја јер је изгубљено поверење, пошто се не зна ко коме шта дугује и колико, и јер су западни, а поготово амерички потрошачи већ презадужени – све то превише не дотиче садашње монетарне „владаре из сенке“, којима је највише стало да, ако ништа друго, попуне своје залихе државним новцем и или купе слабије ривале, или бар смање сопствене губитке.
Оно. међутим, од чега се јеже и финансијско-шпекулативни кругови и глобалистички кругови уопште је могућности да се националне привреде „ренационализују“, тј. да почну да функционишу у складу са сопственим државно-националним интересима. Зато се већ преко медија западног естаблишмента пласирају разне „забринутости“ о „протекционистичким“ па чак и, не дај Боже, „аутархичним“ тенденцијама одређених привреда које се дају уочити – од дизања неких трговинских баријера, до Саркозијевих планова да „заштити француска предузећа“ од куповине од стране страних предузећа, до назнака да ће Кинези поново ићи ка обарању вредности јуана да би своју робу учинили још јефтинијом. У ствари, глобалисти се плаше сасвим природних реакција, усмерених на преживљавање или бар максимално ублажавање штете коју светска економска криза – коју су управо они изазвали – може да донесе локалним-националним привредама.
Шта би једна таква српска реакција могла (тј. морала) да буде? Ево само неколико корака које ћемо, хтели-не-хтели, морати да предузмемо у блиској будућности: оснивање државно-развојне банке која ће давати подстицајне, повољне кредите домаћој производној привреди: оснивање аграрне банке за потребе развоја максимално независне, флексибилне, квалитетне и перспективне пољопривреде, које ће привући све веће бројеве незапослених да се врате или чак и први пут оду на село (у том контексту ће бити размотрено и дељење бесплатног земљишта, што државног, што оног које је на нерегуларан начин „приватизовано); ревизија великог дела приватизације (и враћање бар дела приватизованих фабрика не у руке државе већ у руке самих радника); постављање нове развојне политике која ће бити децентралистичка, тј. подстакнути де-београдизацију Србије; окретање великим азијским и осталим не-европским извозним тржиштима, и то само у контексу онога што Србија може да произведе боље од других и што је стварно тражено; стварање фонда за проналазаче, који би дао неопходну подршку свима чије иновације могу да донесу побољшање домаћој привреди, као и чије иновације могу да буду занимљиве на глобалном плану; развијање алтернативих, аутохтоних извора енергије, како би Србија била што мање увозно-зависна у том погледу, итд...
Наравно, овим се списак не исцрпљује. Оно што је, међутим, много битније је да се у главама људи разбије матрица дивљачке првобитне акумулације капитала која је у Србији током последње две деценије наметнута под фирмом „капитализма“, „предузетништва“, „слободног тржишта“, итд. Ни човек ни његов рад не смеју више бити посматрани као пука „роба“, а онима који су на нерегуларне начине присвојили бившу државну имовину не може се дозволити да (п)остану феудални владари Србије. Држава мора да створи оквир у којем ће рад имати цењено место, са одговарајућом наградом која омогућава пристојан живот (а не вечито задуживање код банака). Такође, мора се одустати од визије по којем Србија треба да себе гледа као извор јефтине радне снаге коју ће користити разне мултинационалне корпорације. Јер, корпорације, што криза сада и показује, нису лојалне, и први знаци економског успоравања доводе до отказа. Дакле, садашње мултинационалне корпорације нису стабилан ослонац националних привреда. Наравно, биће и оних који желе и хоће и треба да раде у великим корпорацијама. Но, српски идеал би требало да буде слободан, достојанствен појединац у сваком погледу. Дакле, ако је Србија (тј. Југославија) током 1930-их релативно успешно пребродила светску кризу управо зато што је већина становништва била аграрна, не говори ли нам то нешто? То пре свега греба да нас подсети да је најбоља она држава која подстиче независност и сналажљивост појединца. А у садашњим условима, није више ни нужно ни пожељно да сви хрле у фабрике или „производњу“, да сви хрле у градове. Напротив. Треба омогућити да што више људи буде прехрамбено/енергетски независно, а да што мање зависе од светских гибања, која ће бити све екстремнија, као и од централне државе, која ће бити све мање способна да решава било какве проблеме (пре ће бити, као и досад, способна да их ствара). Треба искористити могућност нових технологија (телекомуникационих, енергетских) које дозвољавају већу независност а у исто време и неопходно повезивање, тј. умреженост.
У свему овоме, разуме се, не треба заборавити ни одбрану земље, јер је и она у функцији очувања и развоја привреде. Дакле, треба размотрити увођење, тј. васпостављање народне војске, у којој би војна обавеза била универзална, и у којој би, као у Швајцарској било обавезно ићи на војне вежбе једном или двапут годишње (у зависности од старости), и обавезно држати прописано оружје у кући, док би стални војни кадар био сведен на минимум, што би донело у исто време огромне уштеде и огромно подизање борбене готовости и, још битније, општег борбеног морала.
Има још много тога што треба урадити, што би захтевало посебан оглед. Но, да закључимо, основне поруке су следеће: криза је велика, дуго ће трајати и ништа више неће бити исто као пре; људи треба да се, кроз нов поглед на привреду, (поново) третирају) као слободни, независни појединци чији је рад поштован, а не као пуки „привредни субјекти“ остављени на милост и немилост глобалних збивања и шокова које изазивају глобални финансијери-шпекуланти; Србија ће морати да размишља на све више аутархичан начин, да се децентрализује, (делимично) ре-рурализује и да крене у поход на не-западна тржишта; у Србији треба сопственим средствима подстакнути развој динамичне привреде која ће што више заменити увозне производе, и која ће максимално подстакнути проналазаштво и иновације. А, као што се види, овакав приступ представљао би не само економску, већ и духовну обнову, која би прекинула отуђеност коју сада већина народа осећа према сопственој држави.
Ако, дакле, суштински променимо свој приступ не само привређивању већ и животу, што индивидуалном, што привредном, имамо велике шансе да кризу не само пребродимо, већ да је окренемо у нашу корист. У супротном, тонућемо заједно са другима, утешени бедном свешћу да у томе нисмо сами. А то би био прави пораз. Нема разлога да нам се то деси. Зато и размишљање и припреме за делање у једном потпуно новом правцу морају да крену већ данас.
"Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И ОКРЕНУТИ КРИЗУ У СВОЈУ КОРИСТ" | | 38 коментара
Коментари су власништво особе која их је поставила. Нисмо одговорни за њихов садржај.
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од горан(горан08&крстарица.цом) у 2009-01-01 14:31:10
Ово је више од доброг текста, ово је програм за преживљавање кризе и путоказ куда и како даље, а све речено једноставним народним језиком. Одавно нисам прочитао бољи и садржајнији текст. Свака част!
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од боле у 2009-01-01 22:04:04
Ово је одличан текст, програмски наравно. такав нам је сада и потребан. Требају нам идеје и програми и акције око којих би се окупили национално свесни и одговорни људи. Браво господине Павићу
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Dragance Milanovic у 2009-01-03 17:21:57
Чим јуан напусти везаност за Долар (а ово је Павић предвидео), доћи ће до оккончања противприродне везе комуниста и либерала, у којој првима није сметао да зарађују "мрски капиталистички профит", а другима "робовски положај пролетера" који су им правили јефтину робу.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-03 18:31:51
u tekstu je previse eufemizama - za moj ukus.
autor se libi da stvari nazove pravim imenom: da za takozvane demokrate lepo napise da su to kripto-komunjare, deca komunistickih ubica u sluzbi okupatora. a da ni takozvana opozicija nije nista ni bolja ni razlicita.
srbija je okupirana iznutra i spolja, na vlasti je marionetska vlada - i opozicija, te nema govora da ce tu neko dobronameran ozbiljno da analizira svetske tokove i nacine prevzailazenja nametnute ekonomske krize.
autoru treba da bude jasno da ni jedna vlada u srbiji od 45 pa na ovamo namerno nece da podstice nezavisne i snalazljive pojedince - nego da namerno podjarmljuje i prevodi u roblje svakog ko je i malo nezavisan od vlade i struktura vlasti.
takodje treba da se napise da su za poslednjih 8 godina sadasnje vlasti sistematski unistile sve sto je imalo bilo kakav srpski predznak, a sve po nalogu svojih stranih gazda, uz CIJU pomoc su i dovedeni na vlast.
bic tirjanah ne moze da ustane da umesto nas uradi sto se mora. nego moramo sami. a i malo smo se ulenjili, uz internet, kafu, sony, panasonic, mecke i beemvejce i slatke snove o ulasku u euRopsku Huniju.
prema njegovom dokazanom i oprobanom modelu - resenje za jedini izlaz iz sadasnje situacije je vrlo jednostavno:
svaki svoga ubijte subasu!!
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-01-03 21:47:13
Хвала на коментару. Наравно да је јасно да је континуитет власти од 1945. па на овамо непрекинут, али то није била тема овог текста (о томе сам писао на другим местима).
А ствари попут "свако свог нека убије субашу" написане су на хиљаде пута током последњих пар деценија, а не видех и једног који је тако нешто написао да је тако нешто и урадио. То су лаки дебатни поени који ништа не коштају и никог не обавезују.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-03 22:55:58
naravno da ne vidis: imam laku ruku.
i ne samo to, nego se trudim da se pridrzavam pravila: ko se ne osveti - taj se ne posveti. a osveta je, kazu, jelo koje se servivra hladno.
cinjenica je da su komunjare na vlast dosle u krvi i da cemo samo u krvi da ih se kurtalisemo. ali za to je neophodno da se ulozi dovoljan napor.
ja se divim tvom pristupu, ali smatram da bespotrebno rasipas sopstvenu energiju. jer srbiji nije potrebna nikakva analiza i prognoza za krizu koja je nastuplia, gle cuda - pre 20 god, vec samo jedan jedini specijalni sudija. sa specijalnim ovlascenjem: da pohapsi barem jedno pola miliona komunisticko-demokrackih pljackasa i ubica, te da im razreze zbirnu kaznu od nekoliko desetina miliona godina strogog zatvora i prinudnog rada, uz plenidbu sve imovine, ma kako vesto bila zamuljana na sinove, snaje i unuke. a oni sami da raspodele godine robije, jer jedino oni sami znaju ko je medju njima koliko kriv.
sve ostalo je mlacenje prazne slame.
uz napomenu da princip dovoljnosti mora da bude zadovoljen, pozdrav i hvala na odgovoru.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-01-03 23:35:50
Ево, обећавам да ћу "престати да беспотребно трошим време и енергију" чим себе или неког другог поставиш за тог специјалног судију. Поздрав...
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-04 02:55:52
pa dobro, ti mi ne zameri molim te, jer vidim da si dobronameran. ali mi bude zao kad vidim da ocekujes od lopova i bitangi da pocnu da se bave postenjem. i da se crvenim banditima kriptokomunjarama obracas akademskim tonom i u rukavicama. ne zaboravi da su to banditi od bandita, ogrezli u krvi i koji nose genetsko prokletstvo do devetog kolena. za njih sila zakona nista ne znaci, vec da samo zakon sile postuju.
nadam se da shvatas da su i vlast i opozicija partneri u igri zandara i lopova. znam ja njih vec 20 godina, veliki su to razbojnici. mala je srbija koliki su to razbojnici. kako da ocekujes od politicara da osnuju kakvu drzavno-razvojnu banku, kad su pre samo 6 godina 4 takve banke zatvorili. i to ogromne banke, od kojih se recimo jedna jugobanka svojevremeno kotirala medju 100 na celom svetu. te banke su namerno zatvorili da bi oslobodili prostor za strane stedionice namenjene pljackanju istocne evrope kroz prikupljanje mikro-stednje iznemoglih gradjana. jer kako objasniti cinjenicu da su kamate za kredite za stan i kucu u srbiji 20% godisnje, a u cemerici samo 5%?
oni to sve rade javno da ne bi izgledalo tajno. privatizacija je sprovedena formalno legalno, tako da niko sad miskovicu i ostalim njegovim kolegama nista ne moze sa pravne strane (sem onog mog specijalnog sudije, hehe). nije on pljackao, nego se legalno obogatio pod ravnopravnim uslovima. samo sto je bio malo ravnopravniji od recimo mene. ili tebe. pa i ta cela tranzicija (ka cemu?) je samo proces gde demokrate-kriptokomunjare stranim bankarima dodeljuju-rasprodaju plen koji su im tate otele od srpskog naroda i nazvale drustvenom svojinom.
dobar deo teksta koji pises mogao bi da se podrzi - da je srbija u laboratorijskim uslovima. ali nije. fondovi za pronalazace, proizvodnja, inovacije... srbija je namerno unistena da bi postala kolonija sa jeftinom radnom snagom, gde ce domorotcima da uvaljuju perlice i watrenu vodu, a da uzimaju zlato, u cemu su se izvestili na svim kontinentima. od fundamentalne nauke pa i pronalazastva nema nista, jos od kad je tita pocistio rankovica, a koji je postavio osnove da ona zemlja proizvede sebi nuklearno oruzje. napravljen je reaktor u vinci, iskolovani su kadrovi koji su svojevremeno imali neophodno znanje i tehnologiju, obezbedjna su barem 2 rudnika sa sirovinama i ceo institut za nuklearne sirovine. institut = fundamentalna nauka. i srbija bi napravila atomsko oruzje u rekordnom roku. tad nas ne bi karali belosvetski hohstapleri, bombardovali kako im se digne i tumacili proizvoljno potpisane medjunarodne ugovore. ali avaj, sad se demokratija pobrinula da najzad ugasi sve, pa i propalu zastavu koja je pravila stojadina i jugica, koji su jos i kakva-takva kola. a da umesto domaceg stojadina pocne da sklapa italijanskog ficu. od hrvatskih delova. zamisli. sve zarad mrvica sa stola multinacionalnih korporacija.
ps. i ovo vracanje vec privatizovanih fabrika u ruke samih radnika, kako se to zove? jel to samoupravljanje? zur, our, sour, pa to smo imali vec kod tite. na celu s partijom. zar ne?
legenda:
zur-zakon o udruzenom radu
our-osnovna organizacija udruzenog rada
sour-slozena organizacija udruzenog rada, gde samoupravljaci udruzuju rad i sredstva za proizvodnju u cilju zadovoljenja sopstvenih potreba. svako prema mogucnostima - svakome prema potrebama, na putu u svetliju buducnost.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-01-04 09:11:13
Твоја анализа је потпуно исправна, све то добро знам, мог су деду, крагујевачког адвоката, стрељали 1944. и оставили моју бабу са троје мале деце. Само грешиш када мислиш да се обраћам њима. Не, обраћам се свима онима који то нису а који су опет спремни да узму своју и судбину земље у своје руке. Наравно да то неће урадити ови на власти, а и када (не ако) се они скину, треба знати шта радити после тога.
Што се тиче враћања неких фабрика у руке радника, коме да их даш у овим условима - страним корпорацијама? домаћим "предузетницима"? Србија је имала велику традицију задругарства много пре комуњара, нешто од тога би могло да се пренесе и на производњу - наравно не свуда, већ тамо где је то могуће (радници и руководство Југоремедије су добар пример).
И није све тако црно како представљаш, најгоре је теко писати, треба направити план па онда, уз Божју помоћ, напред!
Још једном, поздрав
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-04 17:53:12
i tvoji zakljuci su potpuno ispravni.
jedino sto sam nekako mislio da su tvoji sa senjaka. kad spominjes dedu iz kragujevca, ocigledno je da sam mislio da si neko drugi.
puno pozdrava
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-01-04 18:12:39
Е, па отац ми је рођен на Сењаку, као и ја (деда из Крагујевца је по мајчиној линији), с тим што је отац рођен пре рата на Сењаку на Топчидерском брду, а ја много после, када су нам одузели доста тога, у Железничкој колонији, где се сада гради станица Прокоп. Можда ипак ниси погрешио...
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-04 20:07:25
pa dobro, onda nisam pogresio.
pozdrav iz chicaga
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-01-04 20:25:45
Дођи и доведи још 500 таквих из Чикага, па да кренемо у љути бој.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-04 21:44:38
cisto sumnjam. za sad kako stoje stvari, ja sam iz beograda otisao. bez zelje da se vracam.
a i dosta je bilo 30 i kusur godina. sto je za vajdu - dosta je. razumes ti to, siguran sam, hehe.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од bole у 2009-01-05 11:13:45
wild_bunch najlakse je tako pametovati a kad te covek pozove da nesto uradis ili da se vratis u Srbiju ti onda ladno kazes nezanima me da se vracam. To nije posteno ispada da ti tamo lepo iz cikaga nas ovde palis i sto bi rekli klinci tovaris a nisi spreman sam nesto da uradis. Malo izbacis ovo ti je mlako za moj ukus ili slabi ste ili tako nesto. Sedni napisi i ti nesto i potpisi to, uradi nesto organizuj ljude i dovedi neke ovde ili uradite tamo nesto ko sto ti gospodin Pavic kaze. Ovako ispada kao daleko sam od Srbije i mogu da koliko hocu kritikujem sve pa i one malobrojne koji barem hoce i smeju nesto da kazu, a da nista ne moram uraditi. Misli o tome.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од Мошоринац и др Тубић у 2009-01-05 16:33:34
Александре, одличан текст и свако ко није злонамеран схватиће "шта је писац хтео да каже".
Брате само ти настави овако, нас двојица знамо колико је теби стало до ИСТИНЕ.
Поздрављамо те.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-05 17:08:29
jeste bole, najlakse je tudjim k gloginje mlatiti.
ne palim ja iz chicaga vas u srbiji. nego sam samo uzeo slobodu da malo prokomentarisem dobar pavicev tekst i da pozdravim napore zdravomisleceg coveka. i da potsetim sta je jedini izlaz iz sadasnje situacije. sto i vi uostalom znate. ali nista ne preduzimate, jer uostalom i pise da smo se ulenjili, malo internet, pa kafica, pa cigarete, pa tv pink, pa rts tralalajke, pa sportska prognoza, kladionice i tako idu dani. a sve se raspada i tone.
sta bi se promenilo ako se ja vratim kuci? jedino sto bih vas pojacao (po tezini, barem). i kad se lepo ispricas sa prijateljima, kumovima i familijom, onda pogledas od cega da se zivi? pa ja sam i otisao jer nisam hteo da se otimam za posao sa slabijima od sebe. i sad da se vracam? ne dolazi u obzir. plus, kad se malo izmaknes iz centra dogadjaja, mnogo bolje mozes da sagledas stvar. onda vidis big picture, sto bi rekli ameri.
mogu da se vratim jedino i iskljucivo kad pocne frka. bas sam skoro jednom dedi objasnjavao, hehe. na nekoj svadbi matori deda sav ponosan, nosi sajkacu, dosao pravo iz sumadije u chicago na svadbu unuka. i prica mi kako on voli ameriku, kako je spasavao pilote za vreme ww2.
e pa rekoh deda, stvari sad stoje malo drugacije. kad ponovo dodje do frke, ako ti opet nahvatas nekog - odmah K (gde sledi jedan uvezbani pokret ruke).
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-01-05 17:17:26
Поздрав браћи Милошу и Душану! Ваши текстови недостају! А поздрав и "Дивљој хорди" из Чикага. Значи - кад почне фрка, долазиш? Држим те за реч, пред доста сведока.... Видимо се можда и ове године, ако Бог да.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-05 21:48:22
pa dolazim onda, sta cu.
hehe, ti si jedini znao za divlju hordu. ostali sve misle da je wild bunch nekakav divlji buket, cvece, sta li, hehehe.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од milica у 2009-01-06 13:19:28
Verujem u dobronamernost potpisnika ovog teksta, medjutim, kod sledeceg dela teksta sam posumnjala u moc njegove procene cele situacije i toga sta nam je ciniti:
"...у којој би војна обавеза била универзална, и у којој би, као у Швајцарској било обавезно ићи на војне вежбе једном или двапут годишње (у зависности од старости), и обавезно држати прописано оружје у кући,..."
U Srbiji, posle svih dogadjaja koje smo imali prethodnih decenija, dozvoliti drzanje oruzja u kuci....uz svo duzno postovanje, zar ne mislite da bi ovo bilo pogubno. Sto se tice psihickog stanja nacije valjda je dovoljno pristetiti se samo nekih naslova iz novina prethodnih godina.
Drugo, zar ne mislite da svaki pojedinac koji zivi u ovoj zemlji ( nebitno koje je nacionalnosti ) treba da se zamisli nad sobom i da se zapita koliko je i sam postao gramziv, sebican, gladan, surov, samoziv... osvrnite se oko sebe i pogledajte vase vlastite prijatelje, rodjake i komsije. Ako nisu zarazeni ovim virusom , da ga tako nazovem " totalnog pada svih ljudskih vrednosti" onda se mozete smatrati srecnikom. Politicari su samo ogledalo nas samih, kako bi mogli biti bolji?
Vase vidjenje resenja situacije, zvuci ( osim ovog dela oko vojske i oruzja ) idealisticki i utopisticki, kao i neutemeljeno na neophodnoj analizi realnog zivota i navika, skorijih i odavno ukorenjenih, svih nas koji ovde zivimo. Kako zamilsljate da ce neko ko je navikao da mu rodjaci, zemljaci i ostali pronalaze posao, namestaju tendere i ostalo, ko je kopao nogama i rukama da ode iz sela, prodao zemlju i imanje kupio ovde stan i dzip, zaduzio se kod banaka ili mafijasa, navikao da bleji po kaficima i trznim centrima, itd. - kako zamisljate da ce takav neko da se vrati na selo i pocne da zivi od poljoprivrede? Kod nas, apsolutno svi, u vecoj ili manjoj razmeri nesto muljaju i na tome se zasniva dotok prihoda. Jos uvek nikoga toliko ne svrbi da bi isao na ulice da se buni. A i taj izlazak na ulice je najgore resenje od svih mogucih jer se veoma lako moze zloupotrebiti, u smislu zavodjena vanrednog stanja.
Ne sekiram se ja za Amerikance i ostale iz ekipe kako ce da prezive. Za svoje 3 godine boravka u Americi videla sam koliko se taj narod satire od rada i sta znace disciplina, radne navike, kao i navika da se hleb nasusni zaradjuje sopstvenim ( teskim ) radom. Takodje, verujte mi da prosecan americki gradjanin danas ima vise srca i duse od danasnjeg prosecnog Srbina.
Smatram da bi ljudi poput vas, koji mogu negde nesto da kazu trebali pre svega da apeluju i rade na osvescivanju POJEDINACA i podsete ih da preispitaju vlastiti zivot i sistem vrednosti.
Kako zamisljate da napravite preokret kod pripadnika nacije koji ne vide ( ili vide, sto je jos gore ) da im se deca opijaju ispred kioska, a da nisu nasli za neophodno da se izbore da se donese zakon o zabrani prodaje alkohola licima ispod 18 godina? Ovakvo nesto je nezamislivo u odgovornim zemljama,a o reklamiranju piva na TV-u da i ne govorimo. Ovaj primer nije skretanje na drugu temu vec na nesposobnost za brigu o sopstvenom potomstvu. Ako pretpostavimo da je to najveca i vrhunska odgovornost, kakvu onda odgovornost ocekujete na drugim vitalnim poljima za goli opstanak, a kamoli poboljsanje situacije?
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-06 14:57:51
hitno da se ukinu reklame za pivo. i uopste celo pivo da se ukine. i oruzje da se oduzme svima, sve zarad pacifizma graDZanskog tipa. jel tako milice?
i jos hitnije da se uvede srpska nacija koja ne postoji. kako bi se srpski narod srozao na nivo kakve vestacke nacije poput austrijanaca, krvata, amerikanaca, kanadjana i slicnih.
pa da razjasnimo neke od ovih pojmova, milice.
ne ubija oruzje, nego covek.
ima sustinske razlike izmedju naroda i nacije.
npr sadasnjoj francuskoj naciji pripadaju i crnci camuge rodjeni u parizu i arapi rodjeni u parizu i svi rodjeni u francuskoj + oni naturalizovani. ali oni nisu francuzi. kako bi i mogli da budu kad su camuge?
francuskom narodu pripadaju samo francuzi, koji govore francuski, ma gde bili rodjeni, ukljucujuci i belgiju i svajcarsku, francuske prekookeanske kolonije u juznoj americi i kenjada.
ne postoji srpska nacija, vec samo srpski narod.
ostali koji zive u srbiji su nacionalna manjine, kako je to definisao drug tita. drug tita je takodje proizveo neke vestacke narode, poput crnogoraca, krvata, musli-bosanaca i makedonaca. koji nisu nista drugo do srbi sa malom govornom i velikom mentalnom manom.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од milica у 2009-01-06 16:03:21
Ne vidim nikakvog mesta ovde vasoj ironiji i izvrtanju onoga sto sam rekla u potpunu suprotnost jer mi to nije bila namera. Nisam ja nikakac pacifista niti sam za gradZanstvo( ne znam kako ste dosli do tog zakljucka )vec neko kome je pogled uprt u nekoga ko moze da nam kaze sta da radimo, a da ne ponavljamo greske iz proslosti zbog kojih smo ovde gde smo. Ali izgleda da sam na pogresnom mestu.
Smatrajte se pocatsvovanim sto sam vam odgovorila. Izvin'te sto sam vas dirnula u pivo. Dodjoh, videh i odoh.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-06 16:28:30
vec se smatram pocastvovanim sto ste se javili, do te mere da sam poceo i sam sebi da persiram. uzbudjen sam i vec stojim bolje u sopstvenim ocima, od kad ste mi se srecno javili.
nema druge reci nego pacifizam koja mi pada na pamet za oduzimanje oruzja od naroda. a pacifizam jedino ide uz gradzanstvo. nikako uz srbende. jel da?
bila si u americi, pa mozda znas da ameri cuclu zovu pacifier. znas ono sto se stavi bebama u usta da ih se zavara da ne kmece. pa umesto majcine sise, bebe sisaju plasticnu cuclu. e to isto ti je pacifikacija, oduzimanje oruzja od naroda. jer svaka vlada voli da podeli narodu oruzje samo kad treba. a kad ne treba, vlada voli da narod bude goloruk. jer tako, gle cuda, bolje slusa. i ne dolazi u iskusenje da se pobuni tako goloruk. a kad je naoruzan, svakakve primisli mogu narodu da se primisle. da dize bune i revolucije protivu demokracki izabranih legitimnih predstavnika tog istog naroda (sic!). koji ne izlaze iz limuzina i armani odela.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-06 16:50:09
jos bih samo da te zapitam za ovo sto pises:"verujte mi da prosecan americki gradjanin danas ima vise srca i duse od danasnjeg prosecnog Srbina."
pricam tako pre neki dan sa jednim prosecnim americkim gradjaninom (koji cepa pivo onoliko) kako je u iraku nastradalo mnogo ljudi nakon invazije. prema nekim procenama preko milion ljudi je izginulo. za sad. + 30 miliona unesrecenih i upropascenih za ceo zivot.
joe 6 pack me pita da li mi nedostaje neko od tih milion izginulih?
toliko o srcu i dusi prosecnih amera. naravno, ako se udostojis da dopises kakav komentar...
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-01-06 22:26:46
Милице, што се тиче Амера и њиховог "срца и душе" морам се сложити са Дивљом хордом. Међу њима сам одрастао, има их и сјајних, али они су своју земљу испустили из руку и она је сад на путу Хитлерове Немачке, с тим што већина њих или тога није свесна или их то уопште не занима, као из наведеног примера.
И за оружје је Дивља хорда у праву - свака тоталитарна влада гледа да разоружа грађанство. А оружано грађанство подложно обавези одбране отаџбине и дисциплини која то захтева је најбоља брана против и спољних и унутрашњих непријатеља. То Швајцарци врло добро знају.
Што се тиче најгорих примера српског народа које наводите, њима се и не обраћам, они ће морати да ударе главом о зид и да пожњу оно што су посејали, обраћам се онима који су вољни и способни нешто да ураде, макар и мислили сасвим друкчије од мене. Када би се руководили таквима које ви описујете, могли би сви да извршимо колективно самоубиство. Али, довољна је једна искра, један моменат, па да се и таквима дигне застор са очију, да прогледају. То није никаква "утопија", то је честа историјска појава. Преко ноћи се од губитника праве победници. Све је у вођству, надахнућу и, наравно, тврдој вери.
Поздрав и Срећно Бадње Вече и вама и Дивљој хорди из српског Чикага.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од Видак у 2009-01-07 08:21:52
Христос се роди! И без револуција молим, све су завршиле на ђубришту. Александре, лозо племенита и мога ђеда су одроди стрељали због једне чувене реченице: "Све што је настало у Јајцу, завршиће у к...." Речју, чините добро, зло ће пасти само од себе. Рађајте децу и васпитавајте у Завету. Многи виде свеколику издају, али их мало зна за штит од отрованих мачева. Овом брату из Чикага поручујем - Врати се, исчупао си корен! Бесмислено је, све ће ово народ помлатити златним моткама. Заборав је мирно умирање срца, презриви дах смрти у души што грца. Врати се, за љубав свом разапетом АНТИЧКОМ народу.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од wild_bunch у 2009-01-07 17:09:37
Hristos se rodi!!
Srecan Bozic i svako dobro.
aleksandre, odlicno pises da se preko noci od gubitnika prave pobednici. to nam treba. kao sto i stoji u tvom naslovu: okrenuti krizu u sopstvenu korist.
brate vidace, vraticu se jedino kad zatreba. sad ustase kolo vode u krugu dvojke, crne ustase demokracke, zenetine u crnom i natase kondic. cega mi je pun k. vracam se jedino kad propadne ovakva demokratija. a dok sama od sebe ne propadne, daj da poguramo koliko treba.
sto se emigracije tice, ne brini za pocupane korene. bolje razmisli da li je mozda bas emigracija uz dijasporu zametak jednog novog, zdravog srpstva. jer...
Srpskoj kapi svud ime pogibe.
Postadoše lafi ratarima,
isturči se plahi i lakomi -
mlijeko ih srpsko razgubalo!
Što uteče ispod sablje turske,
što na vjeru pravu ne pohuli,
što se ne hće u lance vezati,
to se zbježa u ove planine
da ginemo i krv prolivamo,
da junački amanet čuvamo,
divno ime i svetu svobodu.
Sve su naše glave izabrane!
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од lancelot(lancelot@kbcnet.rs) у 2009-01-12 21:57:44
Još jedan odličan tekst, A.Paviću!
Samo da vas pozdravim - ja sam onaj koji je vaš tekst iz NSPM o V.Vimeru dao u "Glas javnosti", započevši time onu lepu, višemesečnu frku otrežnjenja bar nekih, tada, u našoj javnosti - uz vaš, takođe tada, čini mi se, intervju/izjavu? istom listu.
Sviće tek posle najcrnjeg mraka.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-01-12 23:00:09
Поздрав за Сер Ланцелота и хвала и за слање текста о Вимеру Гласу. А ко би други него витез? Али треба рећи, што се Вимера тиче, хвала Николи Живковићу из Берлина што је то писмо ископао и превео, и НИН-у што га је првобитно објавио.
Идемо даље...
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од w2403(w.2403@hotmail.com) у 2009-01-24 19:38:08
Divim se vašem naporu da negde nekoga malo i urazumite.Pre ili kasnije svaki napor donese i rezultat. Nadam se.
A što se naše krize tiče ona sigurno nema veze sa krizom u svetu.Prvo, vlast je generiše kao pokriće nesposobnosti, a potom rešavajuči svoje probleme EU zaboravlja da nam udeli milostinju.
Time je naš problem kompleksniji. Teško je suočiti se sa položajem "čekam milostinju", a još teže izmeniti pogled na svet i prionuti na realizaciju tipa " ovo želim".
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-01-25 23:55:46
w.2403, слажем се са вашим закључком да
домаћа криза скоро нема никакве везе са страном, тј. она је много дубља и узроци су они које ви наводите - али ће незналачки
"интеграциони процеси", тј. задуживање и везивање скоро искључиво за ЕУ у спољној трговини учинити кризу још гором него што би била.
Поздрав
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од Dejan89(macika@stcable.com) у 2009-02-03 18:31:34
Ovaj tekst je gotovo savrsen samo se ne slazem sa drzanjem pusaka u kuci jer bi to vec licilo na "divlji zapad" a ostalo se potpuno slazem. Neke stvari su gotovo identicne kao u mom programu buduce stranke i zato mi se jos vise svidja jer je potvrdio moje misljenje. Koga interesuje moze procitati taj program:
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од Миодраг Даниловић(mike@danilovich.net) у 2009-02-12 16:26:30
Лепо је чути и прочитати да и други имају иста или слична размишљања. Проблем је у томе како ова размишљања претвориту у стварност. Ја живим и радим у Бостону. Тврдим да не постоји србин у расејању који се неби вратио својој Србији! Сваки ће рећи да би се под одређеним условима одмах вратио назад. Ја бих позвао да се дефинишу овде негде услови који би били прихватљиви за већину нас да се вратимо назад. Ово пишем због претходне поруке господина из Чикага.
Истакао бих пар чињеница по мом виђењу ствари.
1. од 40-тих на овамо економија у Србији се сламала на леђима сељака и сељак је тај који је одржавао грађане у поклоњеним становима помоћу јефтине хране
2. тиранија "радника-пролетера" коју су увели комунисти траје и данас те су ови постали стручњаци за све и свашта а понајвише за продају магле
Како објаснити свима онима који су напустили или запустили земљу због трке за градом да су погрешили и да су у заблуди све ове године?
Најновија догађања у светској економији јасно говоре да су "еконимисти старе капиталистичке економске школе" само продавци магле целом свету и управо овај чланак и идеје у њему представљају светлост на крају тунела.
Како отворити очи већини?
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-02-14 10:50:39
Миодраже,
Слажем се са тврдњом да би се "сваки Србин вратио" из расејања у Србију кад би имао и минималне услове. И сам сам се вратио, након дипломирања на Берклију и потоњег рада. Наравно, услови су никакви. Дакле, под број један, морамо сви да будемо спремни и да се за њих изборимо, а сигуран сам да већина јесте. За почетак, предложио бих да баш неко из српског расејања - на пример ви или група људи, направи нацрт, тј. направи такстативну листу неопходних минималних услова за повратак људи из расејања у Србију. Из тога би могао да се изроди један програмски чланак, који би затим могао да се преточи и у акцију (без акције је све само мртво слово на папиру).
Ако прихватате, реците, па да видимо како даље, тј. који је следећи корак.
Поздрав
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од viktor(vsrb9@yahoo.com) у 2009-02-14 16:19:31
Postovani Aleksandre, tekst sam procitao sa uzivanjem i to iz razloga sto se vasa iako ozbiljna opservacija ipak moze ponuditi i svakom citaocu, sto je u ovim vremenima neophodno vazno. Izgovoriti esencijalne stvari je, shvatio sam ipak umetnost, narocito u ovom internet prostoru, a da ljudi ne dozive ili shvate pogresno. Vas tekst ima dosta slicnosti sa jednim finansijskim strucnajkom, ciji sam intervju procitao pre oko mesec dana. Bio je savetnik u americkoj administraciji dugo godina, mislim do polovine osamdesetih. Shvativsi o kakvim se malverzacijama radi na svim mogucim planovima, povukao se i osnovao svoju agenciju za procenu berze i finansijskih tokova. Predvidevsi sve krahove u poslednjih petnaest godina, naravno predvideo je i ovaj, nebitno da li je isceniran ili ne, aktuelan je i vodi ka necemu. Na pitanja zbunjenog i uplasenog novinara odgovarao je vrlo precizno, pomislio sam da je novinar poceo da sumnja u njegove izjave. Najbitnije od svega je da je jasno naglasio i savetovao da ljudi sto pre organizuju nesto na principu ''zemljoradnicke zadruge'' i da se sto pre otrgnu od veza sa drzavom u bilo kom smislu, plateznom, energenti itd. Nisam mogao da zakljucim da li je covek hriscanin ili ne i da li je u stanju da poveze ovo desavanje sa postojecom problematikom oko biometrije i cipova za implementaciju, pa i najnovijeg veoma cudnog sistema placanja ''pay by finger''. Pri ovome se podrazumeva placanje svojim kaziprstom sto me je uzasnulo, jer je ponudjeno kao jedno od resenja finansijskog kolapsa i uvodjenja sistema cashless society. Voleo bih da stupimo u kontakt, pa ako imate vremena i zelje brate Aleksandre izvolite.
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од Александар Павић у 2009-02-17 18:54:04
Поштовани Викторе,
Хвала на коментару. Човек о коме говорите је вероватно Џералд Целенте. Не знам да ли је Хришћанин, али тако делује. А и те како је свестан тоталитарних тенденција које се јављају, јер је у једном другом интервјуу говорио о конц-логорима који се граде на више места по САД.
Што се тиче контакта, ако имате конкретне предлоге, чланак или слично, слободно се обратите на info@vidovdan.org
Свака сарадња је добродошла.
Поздрав
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И � (Оцена: 0) од Никола у 2009-03-10 12:50:48
У прилог томе да је све овде речено више него тачно, прилажем линк за курс о кризи:
www.chrismartenson.com/crashcourse
И овај човек види излаз само у пољопривреди.
Има заиста невероватних података...
Свако добро,
Никола
[ ]
Re: Александар Павић НЕ СЛУШАТИ „СТРУЧЊАКЕ“ И Т> (Оцена: 0) од иван(tabahanac@gmail.com) у 2009-03-11 03:08:21
Хвала аутору на одличном тексту. Већ дуже време ми се врти у глави управо та мисао: ни корупција, ни одсуство патриотизма, ни страни притисци, ништа од тога није главни узрок наше несреће, већ је само додатно јача. Тај главни узрок зове се управо - неспособност. На свим пољима јавног деловања воде нас људи који, и да им неко да све богатство света да осмисле нешто, не би то умели (да осмисле, да узму би). Њихове негативне моралне карактеристике само прикривају тај базични недостатак - они, једноставно, нису способни ништа да смисле, и то је оно што заправо највише улива песимизам. Погрешна селекција и хиперпродукција интелектуалаца крајем прошлог столећа, између осталог довели су дотле да они који су код нас у прилици да обликују политичку, научну и културну сцену не само да не умеју да стварају, већ не умеју ни да препознају од створеног шта ваља а шта не. Већина наших интелектуалаца понаша се као они Прустови снобови Вердиренови, и не уме да одреди шта вреди а шта не. Зато је код нас и цењен толико један Балашевић, даровит али уз све светле моменте, строго узевши, никако и велики песник - он је оно што један инжењер, који је својевремено морао да учи на факултету социологију да не би изашао из њега неписмен, сматра великим песником. Динкић је оно што такав сматра великим стручњаком у економији, рекламна агенција звана Демократска странка је оно што такав сматра политичком партијом... Свака Вама част што сте одлучили да се вратите у такву Србију.